Gündem
Kamu harcamaları ve Mars seyahati

Atatürk Orman Çiftliği'ne inşaa edillen yeni Cumhurbaşkanlığı konutu, mimarisinden, yapıldığı araziye kadar birçok boyutu ile tartışılıyor. 300 milyon dolar maliyeti olduğu tahmin edilen Cumhurbaşkanlığı konutu ile Mars'a 3 uydu gönderilebileceğini hesaplayan Emrah Aydınonat, inşaat harcamalarını farklı bir bakış ile yeniden ele alıyor.

- Wednesday, 01 October 2014 14:36
ABD’de ilk Ebola vakası

Amerika Birleşik Devletleri’nde rastlanan ilk Ebola vakası yetkilileri harekete geçirdi.

- Wednesday, 01 October 2014 12:06
Irak Hava Kuvvetleri Yanlışlıkla IŞİD'e Yardım Götürmüş!

Irak Hava Kuvvetleri yanlışlıkla IŞİD kontrolünde bulunan bölgelere insani yardım bıraktı...

- Wednesday, 01 October 2014 11:39
Florida'dan İdlib'e giden cihat yolunu anlattı

Ebu Hureyle El Amriki kod adını kullanan ABD vatandaşı Münir Muhammed Ebu Salha'nın Florida'dan başlayıp İstanbul üzerinden Suriye'ye gidiş öyküsünü anlattığı videosu ortaya çıktı. Videoda İstanbul'da kaldığı mücahit evlerini anlatan Salha, Mayıs ayında İdlib'te bombalı bir saldırıda öldü.

- Wednesday, 01 October 2014 11:23
Cameron Yarın Türkiye'ye Gidiyor

Irak'ta IŞİD'e karşı hava saldırılarına başlayan İngiltere'den Türkiye'ye yarın sürpriz bir ziyaret gerçekleşmesi bekleniyor.

- Wednesday, 01 October 2014 11:16
Kürtlerin kalesi düştü mü?

IŞİD güçleri sabah saatlerinde kentin dış mahallelerine girdi. Kobani'nin doğu ve güneydoğu kesimlerinde çatışmalar sürüyor. Koalisyon güçleri de IŞİD'i havadan vuruyor.

- Wednesday, 01 October 2014 10:51
Netanyahu BM'ye çattı...

İsrail Başbakanı, BM İnsan Hakları Konseyi'ne 'Terörist Hakları Konseyi' derken, tepkiler gecikmedi.

- Tuesday, 30 September 2014 10:47
BM polisi Erdoğan'ı herkesin içinde itekliyor

{youtube}SfcHgdcco5o{/youtube}

- Tuesday, 30 September 2014 01:26
IŞİD, Kobani'nin beş kilometre yakınında

Suriye İnsan Hakları için Gözlemevi, IŞİD'in güney ve güneydoğu tarafından Kobani'ye yaklaştığını, şu an kentin beş kilometre yakınında olduğunu belirtti.

- Tuesday, 30 September 2014 01:16
‘Türkiye İnsan Haklarında Geriye Gidiyor’

İnsan Hakları Gözlem Örgütü, AKP hükümeti ve Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde hukukun egemenliğini zayıflatmak, eleştirel sesleri ve protestocuları bastırmak, İnternet üzerinde kontrolu arttırmak ve basın özgürlüğünü kısıtlamak için kapsamlı adımlar atıldığını bildiriyor.

- Tuesday, 30 September 2014 00:48
Obama’dan Özeleştiri: IŞİD’i Hafife Aldık

Başkan Barack Obama, Amerika’nın IŞİD’in Suriye’deki varlığını ve bölgede oluşturduğu tehdidi hafife aldığını söyledi.

- Tuesday, 30 September 2014 00:39
Washington Türk Festivali’ne Yoğun İlgi

Mutfağından sanatına, Türk kültürünün birçok unsurunu Amerikalılar’a tanıtan Türk Kültür Mirası Ayı faaliyetleri bu yıl 12’ncisi düzenlenen geleneksel Türk Festivali ile sona erdi.

- Tuesday, 30 September 2014 00:32
BM'den flaş karar

BM Güvenlik Konseyi; Suriye ve Irak'ta bulunan IŞİD ve Nusra gibi örgütlere katılan 'yabancı savaşçılara' yönelik mücadeleyi öngören tasarıyı oybirliğiyle kabul etti.

- Thursday, 25 September 2014 00:43
Erdoğan; ‘Dünya 5’ten Büyük’

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan New York’ta Birleşmiş Milletler 69. Genel Kurulu’na hitap etti. Bu yıl BM Genel Kurul’un yüzüncü yılını kutladığını hatırlatarak konuşmasına başlayan Erdoğan, Dünya 5’ten büyüktür sözü ile BM’nin etkisizliğini eleştirdi.

- Thursday, 25 September 2014 00:18
Erdoğan Ban Ki-Moon ile gorüştü

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Birleşmiş Milletler'de Genel Sekreter Ban Ki-mun ile yaptığı görüşmede terörle mücadele, Suriyeli mülteciler, uçuşa yasak bölge, Kıbrıs meselesi, Gazze, Ukrayna, Somali'ye insani yardım, medeniyetler ittifakı iklim değişikliği, Ebola salgını gibi konularının ele alındığı öğrenildi.

- Tuesday, 23 September 2014 01:02

Amerikan siyaseti Türk etkinliğinde buluştu

Türki-Amerikan Birliği (TAA) ile Türkiye İşadamları ve Sanayicileri Konfederasyonu (TUSKON) tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Türki-Amerikan Kongresi, Amerikan siyasetinin önemli isimlerini bir araya getirdi. Programa California Milletvekili ve Temsilciler Meclisi Azınlık Lideri Nancy Pelosi’nin yanı sıra Demokrat Parti Ulusal Konseyi (DNC) Başkanı Debbie Wasserman Schultz ile DNC Başkan Yardımcısı Michael Honda gibi isimler katıldı.

42 federal milletvekili ve 8 senatörün boy gösterdiği geceye Türkiye'den 15, Azerbaycan'dan 4 ve Kırgızistan'dan 1 milletvekili katıldı. Türkiye’nin yanı sıra Kazakistan, Türkmenistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Özbekistan ve Tacekistan’nın Washington büyükelçilerinin yanı sıra çok sayıda üst düzey bürokrat da gecede yer aldı. İstanbul ve Antalya Büyükşehir Belediye başkanları ile Trabzon valisi de programın katılımcıları arasındaydı. 

New York milletvekili Alan Grayson’ın da doğum günü kutlandı. Davete katılanların ‘İyi ki doğdun Alan’ nakaratı ile sahneye gelen Grayson, 55. yaş gününü kutlayan TAA’ya çok teşekkür etti. “Dünyanın en eski milletlerinden olan Türklerin etkinliğine katılmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Bugün 6 Türk devleti ortak bir etkinlik düzenliyor ve bu ülkeler bölgelerinde özgürlüğün öncüleri durumunda.’’ diye konuştu.

Akşam yemeğinde sahne alan bazı milletvekili ve senatörlerin görüşleri ise şöyle:

Connecticut senatörü Chris Murphy: ‘‘Temsil ettiğim eyalette sizlerin çalışmalarını çok önemsiyorum. Biz, sizlerin kendi kültürünüzü buraya taşımanızı ve toplumumuza kazandırmanızı istiyoruz. TAA’nın her yıl yaptığı bu kongre daha da büyüyerek devam ediyor. Senato Dış İlişkiler Komitesi’nin yeni üyesi olarak bölgeye yaptığım ziyarette gördüğüm, giderek büyüdüğüdür.”

Texas milletvekili Pete Gallego: “Türkiye’ye yapmış olduğum gezi belki de hayatımın en önemli gezisiydi diyebilirim. Türk kültürü ile Latin kültürünün birbirine bu kadar yakın olduğunu bilmiyordum. Aile her iki kültürde de çok önemli. Dünyayı daha yaşanabilir hale getirebilmek için hem yerel kurumlarınız hem de çatı kuruluşunuz TAA ile yapmış olduğunuz çalışmalara cidden hayranım.’’

Texas milletvekili Henry Ceullar: “Başkan Obama’nın yeniden seçilmesi için göstermiş olduğunuz gayretlerden dolayı teşekkür ediyorum. Türkiye’den yeni geldim ve bu güzel ülke ile dostluğumuzu arttırma çabalarınızdan dolayı sizlere teşekkür ediyorum.”

Illinois milletvekili Bill Foster: “Dünya güvenliği için bölgedeki ülkelerle iş birliğimiz çok önemli. Afganistan konusunda yapacağımız hala çok iş var. Birlikte çalışmaya devam etmeliyiz’’